Retourneren, ruilen of annuleren
Algemeen
Online kopen is altijd anders dan iets vasthouden in de winkel, daar even bekijken en daarna aanschaffen. Als iets niet naar verwachting is mag je bij ons binnen 30 dagen altijd ruilen of annuleren. Binnen Nederland en vanuit België, Duitsland en Luxemburg kunt u GRATIS retourneren. Voor overige landen rekenen wij een kleine bijdrage in de retourkosten.
Als je een product wilt ruilen of retourneren controleer dan of je pakketje voldoet aan onderstaande punten. Je moet er namelijk rekening mee houden dat wij dit artikel weer net als bij een fysieke winkel in het schap moeten kunnen leggen om een andere klant blij mee te maken. Bij annulering zorgen wij na de afhandeling van onze retourafdeling dat het aankoopbedrag zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) weer op jouw rekening staat.
Voorwaarden retour
1. Je meld het artikel binnen 30 dagen na ontvangst aan als retour en zorgt dat het artikel binnen 14 dagen daarna bij ons is.
2. Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking aan CheapOutdoor geretourneerd
worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
3. Kleding, sokken en schoenen mogen net als in een fysieke winkel gepast worden, maar niet worden gedragen.
4. Artikelen die met een seal zijn verpakt zoals een waterzak met drinkslang kunnen niet retour worden genomen als het seal is verbroken, dit vanwege hygiëne redenen.
Voldoe je niet aan deze voorwaarden?
Bij de meeste winkels is retourneren nu niet meer mogelijk, maar wij willen je toch graag helpen. Wij hadden dit product graag weer aan een andere klant aangeboden maar omdat er nu sprake is van schade, incompleet of missende onderdelen zullen we kosten moeten maken of in het uiterste geval het artikel aan een handelaar moeten verkopen. Deze kosten zullen wij moeten doorbelasten. Wij zullen met een passend voorstel komen om het voor beide partijen zo goed mogelijk op te lossen.
Wat moet je doen voor een retour?
1. Stuur ons een mail met wat je wilt terugsturen, het liefst met een reden vanwege kwaliteitsdoeleinden en ter verduidelijking van onze productomschrijvingen. Je
ontvangt van ons als je binnen de 14 dagen na ontvangst de melding doet een gratis retourlabel.
2. Pak het artikel goed in zodat het onderweg niet kan beschadigen.
3. Plak het door ons aangeleverde label op de doos
4. Lever het pakket in bij het dichtst bij zijnde postkantoor. Hier hoef je niks te betalen en ontvang je een afgiftebewijs dat je het pakket hebt
afgegeven.
Wat gebeurd er hierna?
Als wij het pakket retour ontvangen zal onze retourafdeling het artikel en de verpakking nakijken. Als alles in orde is zoals hierboven vermeld ontvangt je het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug (uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, als het artikel retour is ontvangen of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden ). Als er iets niet klopt aan de retourzending zullen wij je hiervan op de hoogte stellen en indien nodig informeren over eventuele kosten.
LET OP als u uw artikel via Bol.com of Amazon of welke andere markplaats dan ook heeft aangeschaft dient u het artikel
via die omgeving retour te melden. Dit omdat de betaling ook via de diverse marktplaatsen verloopt.